تبلیغات مکان‌محور با سرویس ادوردز

گوگل در راستای بهبود سرویس تبلیغاتی خود اعلام کرده است تغییراتی را در سرویس ادوردز ایجاد می‌کند تا خدمات تبلیغاتی بهتری را در گجت‌های موبایل ارائه دهد. گوگل با داشتن رقیب قدرتمندی چون فیسبوک در زمینه تبلیغات مجبور است روزانه سرویس‌های تبلیغاتی خود را بیش از پیش بهبود بخشد.
در راستای تمرکز بیشتر روی گجت‌های موبایل، گوگل امروز اعلام کرده است تغییراتی را در سرویس ادوردز با هدف بهبود ارائه‌ تبلیغات در گجت‌های موبایل ایجاد کرده است. گوگل در کنار اعلام خبر مبنی بر بروزرسانی سرویس ادوردز، آمارهایی را نیز از میزان استفاده از گجت‌های موبایل توسط کابرانش ارائه کرده تا علاوه بر نمایش تعهدش نسبت‌ به دنیای گجت‌های موبایل، به خدمات انجام شده در راستای پیوند زدن دنیای واقعی با دنیای مجازی نیز اشاره کند.
سرویس جستجوی گوگل سالانه میزبان تریلیون‌ها جستجو است که بنابر آمارهای جدید نیمی از این جستجوها با استفاده از گجت‌های موبایل انجام می‌شوند. همچنین، غول جستجو اعلام کرده است که جستجو‌های مکان‌محور انجام شده در گجت‌های موبایل با رشد ۵۰ درصدی از سایر سرویس‌های جستجوی ارائه شده مبتنی بر گجت‌های موبایل رشد بیشتری را شاهد بوده است.

گوگل اعلام کرده است که ظاهر تبلیغات نمایش داده شده روی گجت‌های موبایل را بهبود بخشیده و همچنین قابلیت‌های جدیدی را برای ادغام تبلیغات در سرویس نقشه در نظر گرفته است. گوگل اعلام کرده محدودیت کاراکتری مربوط به تبلیغات متنی را از ۳۵ کاراکتر به بیش از ۸۰ کاراکتر افزایش داده است. تیتر تبلیغات نیز از یک تیتر ۲۵ کاراکتری به دو تیتر ۳۰ کاراکتری افزایش یافته است. آمارهای ارائه شده توسط گوگل نشان از این دارد که پس از اعمال تغییرات اشاره شده، شماری از تبلیغ‌دهندگان شاهد افزایش ۲۰ درصدی کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات بوده‌اند.
گوگل در پی آن است تا ظاهر تبلیغات نمایش داده شده در گجت‌های موبایل را بهبود بخشیده و تولید این تبلیغات را برای تبلیغ‌دهندگان ساده‌تر از پیش کند. شبکه‌ نمایش گوگل با طراحی سایت ریسپانسیو رونمایی شده که قادر است فرمت‌های تبلیغاتی را فارغ از گجتی که در آن به نمایش در می‌آید، با استفاده از اندازه صفحه‌ نمایش به درستی نشان دهد. ایده‌ ایجاد GDN بسیار ساده است، تبلیغ‌کنندگان با ارائه‌ تیتر، پیام، تصویر و آدرس URL به صورت خودکار تبلیغ خود را از GDN به صورت طراحی شده دریافت خواهند کرد.
یکی از جالب‌ترین و بهترین سرویس‌هایی که گوگل معرفی کرده امکان ارتباط دنیای واقعی و مجازی است. با وجود رشد روزافزون تجارت الکترونیک، همچنان ۹۰ درصد از خرید مشتریان در فروشگاه‌های فیزیکی روی می‌دهد و از این ‌رو گوگل با در اختیار داشتن سرویس نقشه این شانس را دارد تا به عنوان پلی برای ارتباط دنیای واقعی و مجازی عمل کند.
برای درک بهتر سرویس جدید گوگل، بهتر است این سرویس را با مثالی تشریح کنیم. برای مثال در صورت نیاز به یک داروخانه، می‌توان عبارت نزدیک‌ترین داروخانه به من را جستجو کرد که در این صورت نتایجی برای کاربر روی نقشه نمایش داده می‌شود. همچنین، علاوه بر نمایش موقعیت مکانی داروخانه مورد نظر، اطلاعات دیگری نیز نظیر ساعت‌های فعالیت‌ و تخفیف‌های محصولات درون فروشگاهی برای کاربر نمایش داده می‌شود. حتی می‌توان فهرست کالاهای در حال عرضه را نیز از این طریق در اختیار کاربران قرار داد.


دیشلر به این موضوع اشاره کرده است که تحقیقات برای سنجش اثربخش بودن تبلیغات موبایل روی کسب و کارهای محلی از دو سال پیش آغاز شده است. وی به ایجاد یک فاکتور جدید برای محاسبه‌ میزان تأثیر تبلیغات محلی برای جذب مشتریان، گوگل فاکتوری را با عنوان Store Visit ایجاد کرده که بر اساس تحقیقات انجام شده، انجام تبلیغات محلی به صورت میانگین باعث افزایش تعداد افرادی می‌شود که به فروشگاه مراجعه می‌کنند.
سال گذشته جستجوی گوگل و ابزار‌های تبلیغاتی این کمپانی درآمدی ۱۶۵ میلیارد دلاری را نصیب کمپانی‌های امریکایی کرده است، زیرا استفاده از گجت‌های موبایل به یکی از ملزومات زندگی انسان تبدیل شده و از این‌ رو استفاده از سرویس جستجوی گوگل در کنار بهره‌گیری از تبلیغات این کمپانی نیز بخش جدایی‌ناپذیری از ابزار‌های موبایل است. البته گوگل رقیبی سرسخت را به نام فیسبوک پیش روی خود می‌بیند، به طوری که این شبکه‌ اجتماعی بیش از ۷۹ درصد از درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری خود را از طریق تبلیغات موبایل در سه ماهه‌ اخیر به دست آورده است. گوگل نیز به همین ترتیب بیش از ۹۹ درصد از درآمد ۲۱ میلیارد دلاری آلفابت را تأمین کرده است. گوگل درصدد آن است تا با توجه بیشتر به گجت‌های هوشمند و ارائه‌ سرویس‌های کارآمدتر، درآمد خود را از سرویس‌های تبلیغاتی در بستر موبایل بیش از پیش افزایش دهد.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...