سوشیال مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام
اینتساگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است که اوایل فقط یک اپلیکیشن برای آندروید بود و به‌سرعت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب معرفی کرد. این روزها پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است. حتی مردم گاهی به جای جستجو در گوگل در اینستاگرام جستجو می‌کنند.
اینستاگرم این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. کاربران همچنین می‌توانند از فیلترهای دیجیتال برای عکس هایشان استفاده کنند. محدودیت اشتراک گذاری ویدئو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.

تلگرام
تلگرام یک شبکه اجتماعی دیگر که این روزها در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد و صاحبان مشاغل با ایجاد کانال توانسته‌اند خود را بیشتر از پیش به مشتریان بشناسانند.


بیش از ۸۰ درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند و آن ۲۰ درصد دیگر هم اکثراً ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر هستند.
آمار دیگر نشان می‌دهد اگر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای گوشی‌های موبایل را در نظر بگیریم، تعداد کاربران تلگرام به صورت جهانی کمتر از یک درصد تعداد کل کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان است که این یک درصد هم تقریباً همه ایرانی هستند.

توییتر
توییتر اولین و بزرگترین شبکه میکروبلاگینگ دنیا است. طبق آخرین آمار موجود در سال ۲۰۱۵ توییتر دارای بیش از ۲۸۲ میلیون کاربر فعال است. به تعبیر دیگر، اگر توییتر با تعداد کاربران موجود خود به عنوان کشوری اعلام استقلال کند، دوازدهمین کشور پرجمعیت جهان خواهد بود.
تعداد توییت‌های ارسالی توسط این کاربران در روز حدود ۵۰۰ میلیون توییت است. ۶۳ درصد از برندهای دنیا حساب کاربری توییتر گوناگون دارند و حدود ۹۲ درصد این تعداد بیش از یک توییت در روز ارسال می‌کنند که نشان دهنده فعالیت آنها و موفقیت توییتر در جذب بازاریابان و فعالان حوزه مارکتینگ است.


در نهایت اثر نفوذ تبلیغات در توییتر به سطحی رسیده است که طبق آمار اعلام شده، تبلیغات در این شبکه ۸ تا ۲۴ برابر فیس‌بوک کلیک می‌شوند و این نکته به موفقیت توییتر در زمینه تبلیغات آنلاین اشاره دارد.

فیس بوک
فیس بوک روزی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیا بود. یک سرویس شبکه اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی به وجود آمد. در فیس بوک امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌شود.
علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه، یافتن هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پست‌ها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وب‌سایت از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت.

گوگل پلاس
گوگل پلاس شبکه اجتماعی غول دنیای اینترنت که بدون شک در رقابت با فیس بوک شکست خورد. گوگل از فیس بوک شکست خورد. تا سال ۲۰۱۳ یعنی دومین سال راه‌اندازی، گوگل پلاس حدود ۱۳۵ میلیون یوزر را جذب خود کرده بود و آمارهای سال ۲۰۱۴ حاکی از حضور ۱ میلیارد یوزر در گوگل پلاس است.


گوگل پلاس بدون شک به اندازه بقیه کاربر ندارد که هر روز اکتیو باشند و باز به اندازه آنها فعالیت هم ندارد، اما در هر صورت، به عنوان شبکه اجتماعی آینده، باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و تا می‌توانیم برای پیج گوگل پلاس بیزینس خود طرفدار جمع کنیم.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...