انواع هاست لینوکس و ویندوز

در حال حاضر انواع هاست را به هاست لینوکس و هاست ویندوز توسط سرویس‌دهندگان خدمات میزبانی وب تقسیم می‌کنند. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که چون از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند حتماً باید از هاست ویندوز استفاده کنند. باید بگوییم سیستم عامل سرور هاست شما هیچ ارتباطی با سیستم عامل شما ندارد و شما اصلاً دسترسی به سیستم عامل سرور ندارید. یک پنل برای مدیریت سرویس به شما تحویل داده می‌شود و توسط این پنل می‌توانید تمام قسمت‌های هاست خود را مدیریت کنید.

هاست لینوکس
لینوکس می‌تواند از زبان‌های برنامه‌نویسی‌html ،php و js پشتیبانی کند، لینوکس بسیار بهتر از ویندوز از زبان برنامه‌نویسی php پشتیبانی می‌کند، بنابراین وب سایت‌هایی که با زبان php برنامه‌نویسی شده‌اند، بهتر است از لینوکس استفاده کنند. بهترین کنترل پنل‌های دنیا که سی پنل و دایرکت ادمین هستند، فقط برای لینوکس برنامه‌نویسی شده‌اند. تقریباً حدود 90% سایت‌های ایرانی از هاست لینوکس استفاده می‌کنند.


هاست ویندوز

ویندوز می‌تواند از زبان‌های برنامه‌نویسی js ،php ،html و asp پشتیبانی کند. از آنجا که زبان برنامه‌نویسی asp توسط مایکروسافت منتشر شده است، تنها ویندوز امکان پشتیبانی از این زبان را دارد، بنابراین اگر زبان برنامه‌‌نویسی وب سایت شما asp است، امکان اجرا آن تنها در هاست ویندوز وجود دارد. در حال حاضر تعداد کمی سایت ایرانی که معمولاً دولتی نیز هستند از این سرویس استفاده می‌کنند.

کدام هاست؟
چنانچه برای اولین بار است قصد خرید هاست دارید و تقریباً آشنایی کاملی با وب سایت ندارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌های لینوکس استفاده کنید. لینوکس در بین کاربران دنیا بسیار محبوب است، امنیت بیشتری دارد، کار با آن به دلیل وجود کنترل پنل‌های دایرکت ادمین و سی پنل راحت‌تر است، به دلیل رایگان و اوپن سورس بودن بسیاری از پکیج‌های آن قیمت کمتری دارد و همچنین سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس یا جوملا که بسیار معتبر هستند، تحت زبان php نوشته شده‌اند که برای اجرای بهتر و پشتیبانی کامل‌تر بهتر است از لینوکس استفاده کنید.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

دیدگاه‌ها برای تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز بسته هستند
۴,۲۷۵
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...