راهنمای انتخاب سرور

هر كسب و كار كوچكی می‌تواند از انتخاب سرور و ابزارهای ذخيره‌‌سازی مختص خود سود ببرد. اما انتخاب آنچه می‌توان خريد ممكن است در نوع خود يک چالش محسوب شود. كليد مسئله انتخاب سرور تشخيص صحيح و دقيق نيازهای خودتان است. نرم‌‌افزارهايی را كه امروز و در آينده در كسب و كار خود به كار خواهيد گرفت، در نظر بگيريد.
اگر جزء آن دسته از شركت‌ها و سازمان‌ها نيستيد كه در زمينه به‌‌كارگيری فناوری اطلاعات متمايل به صرفه‌ جويی بسيار و كاستن از هزينه‌ها هستند، توصيه می‌كنيم يک مدير يا سرپرست شبكه برای خود داشته باشيد تا در تشخيص نيازها، برنامه‌‌ريزی برای توسعه و مديريت شبكه و يا به خدمت گرفتن يک مشاور IT يا فروشنده خبره به شما كمک كند.

بهترين راه انتخاب سرور به‌ گونه‌ای كه نه بيش از حد خرج كنيد و نه كمتر از آنچه لازم است بودجه اختصاص دهيد، اين است كه ويژگی‌های سخت‌ افزار مورد نظر را دقيقاً متناسب با كار و وظيفه‌ای كه قرار است به سرور اختصاص داده شود، تعيين كنيد.
مثلاً يک کامپیوتر ارزان قيمت می‌تواند تمام نيازهای يک دفتر كار كوچک را به عنوان يک سرور چاپ برآورده سازد، اما يک دستگاه قوی با چند پردازنده می‌تواند ده‌ها كاربر نرم‌‌افزارهای مديريت بانک‌های اطلاعاتی و حجم بالايی از تراكنش‌ها يا مبادلات مربوط به تجارت الکترونیک را پاسخگو باشد.
بسياری از نرم‌افزارهای سرويس‌‌دهنده می‌توانند خيلی خوب روی دستگاه‌هايی بدون پردازنده‌های خيلی سريع كار كنند. اين دستگاه‌ها معمولاً بر تركيبی از پردازنده‌های با بازده قابل قبول، مقدار زيادی حافظه، آرايه‌های ديسک و نرم‌افزار ويژه‌ای برای نگهداری و مديريت سرور متكی هستند.


اگر فكر می‌كنيد در آينده نزديک به تعداد بازدیدکنندگان شما در شبكه افزوده خواهد شد، اطمينان حاصل كنيد كه انتخاب سرور شما امكان افزودن پردازنده‌های اضافه را ‌دارد و به تعداد كافی جای نصب هارد ديسک‌های اضافه و اسلایت‌های اضافی را روی خود دارد.
قابليت‌های ديگری كه از انتخاب سرور انتظار داريد، بستگی به نوع داده‌های شما دارد. ابعاد فيزيكی ظرفيت ذخيره‌‌سازی و ميزان در دسترس بودن سرور خيلی مهم هستند، اما بايد به قابل توسعه بودن و قيمت محصول نيز توجه داشته باشيد.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...