تبلیغات اینترنتی در ایران

مدیران برخی شرکت‌ها درباره موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقاً همانند سایر کشورهاست، اما با اندکی تأخیر. تبلیغات اینترنتی هم به‌زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکت‌ها خواهد شد.
به‌زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی مؤثر است یا نه. با وجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده است، ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گام‌های بسیار سریع‌تری در حال پیشرفت است.

تعریف تبلیغات اینترنتی
در جهان امروز و تجارت نوین، وب سایت نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد. در عصر اطلاعات مخاطبان و رقیبان شما فقط یک کلیک با شما فاصله دارند. هم اکنون در دنیا صدها میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. زمینه فعالیت شما هر چه می‌خواهد باشد، مسلماً نمی‌توانید به‌سادگی از این جمعیت صرف نظر کنید.
به طور کلی، وب مکانی جهت حضور شما و تجارت شماست که ارزان و سریع است، کاتالوگ یا اطلاعات شما همیشه در دسترس است.
شما می‌توانید ۲۴ ساعت در شبانه روز خدماتتان را ارائه دهید. از ترافیک و شلوغی شهرها به دور هستید، شما در مقابل بازار و تقاضای جهانی قرار دارید، از برخورد مستقیم با مشتری عصبانی خبری نیست و به‌راحتی و با سرعت می‌توانید پیام‌هایتان را انتقال دهید. همچنین، می‌توانید هزینه‌های زیادی از جمله پذیرش سفارشات، چاپ، نامه نگاری، پرسنل و… را کاهش دهید.
تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.
اینترنت رسانه‌ای با توانی بسیار گسترده است، اما شرکت‌هایی که توانسته‌اند از آن به شکل موفقیت‌آمیز بهره ببرند نسبتاً کم هستند. جذابیت اینترنت در وهله اول به دلیل آن است که از طریق آن به شکل مستقیم می‌توان با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کرد.
در تئوری سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان می‌توانند با استفاده از این دستاورد کالا خریداری کنند، به تبادل اطلاعات بپردازند و به پژوهش‌های ارزشمند دسترسی یابند و اما در عمل اینترنت تا زمان حال رسانه‌ای است که بسیاری از توانمندی‌های آن بدون استفاده مانده است.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی در اینترنت تلاش برای جلب و جذب مخاطبان است که باعث به وجود آمدن یک صنعت تبلیغاتی کاملاً جدید روی شبکه وب شده است.
وب محل مناسبی برای ارائه اطلاعات دقیق درباره کالاها یا خدمات یک شرکت است. تبلیغات در اینترنت می‌تواند برای افزایش آگاهی از یک سازمان به طور کلی و کالاها و خدمات خاص آن سازمان مفید باشد.
بازاریابان از شبکه اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات و مشخصات مخاطبان خود استفاده می‌کنند.سایت ممکن است برای نشان دادن و ایجاد وجه‌هایی که سازمان یا شرکت آرزوی داشتن آن را دارند، طراحی شده باشد. برخی سایت‌های اینترنت برای تحریک خرید آزمایشی محصولاتشان از کوپن‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

یکی از مزایای اصلی شبکه اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروه‌های بسیار مشخصی از افراد با حداقل اتلاف پوششی شبکه است.
در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیام‌ها را می‌توان برای جذب نیازها و خواسته‌های مشخص مخاطبان مورد نظر طراحی کرد.
ماهیت تعاملی شبکه اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری می‌شود. وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن می‌کنند، می‌توانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و غیره به دست آورند. همچنین، می‌توان اطلاعات جدید را فوراً در اختیار مخاطبان قرار داد.
چون شبکه یک رسانه پاسخی مستقیم است، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالاست. طراحی مناسب یک سایت می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود.
با افزایش نفوذ رایانه‌های شخصی به خانوارها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به شرکت اینترنت، توان بالقوه بازار نیز افزایش خواهد یافت.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...