اشتباهات رایج درباره گوگل ادوردز

گوگل ادوردز از جمله خدمات تبلیغات آنلاین گوگل است. حتماً تا‌ به‌ حال در جستجوی گوگل با نتایجی روبه‌رو شده‌اید که زیر آنها با یک علامت کوچک Ads تبلیغاتی بودنشان را نشان داده است.
در اصل گوگل ادوردز اصلی‌ترین سرویس تبلیغاتی گوگل و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ میلادی ۹۶ درصد از درآمد گوگل از طریق تبلیغات به‌ دست می‌آمد. با این ابزار شرکت‌ها می‌توانند با تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنند و خود را به مخاطبشان نشان دهند.
تاکتیک درآمدی سرویس گوگل ادوردز هزینه‌بر کلیک است و این بدان معنا است تا زمانی که کاربری روی لینک مربوط به تبلیغ کلیک نکند هیچ هزینه‌ای از تبلیغ‌کننده کم نمی‌شود. در اینجا به اشتباهاتی می‌پردازیم که درباره گوگل ادوردز توسط تبلیغ‌کننده‌ها روی می‌دهد.

هدف‌گذاری منطقه‌ای گسترده
اگر یک کسب ‌و کار منطقه‌ای هستید، از هدف‌گذاری در سطح کشور یا استان دوری‌کنید. بهتر است که هدفتان را در حد مخاطب منطقه‌ای مرتبط محدود کنید.

تبلیغات بنری غیرمتمرکز
تبلیغات نامفهوم به مخاطب به‌ شکل گسترده باعث به هدر رفتن کلیک‌ها می‌شود، زیرا افراد به امید کسب ‌و کار و یا برند دیگری به ‌اشتباه روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند.

گروه‌های تبلیغی غیر منسجم
داشتن گروه‌های عمومی با کلمات کلیدی و جملات نامربوط مطمئناً بودجه شما را به باد خواهد داد.

امتیاز کیفی پایین به صفحات ورودی
ارجاع تبلیغات به صفحات ورودی نامرتبط به تبلیغ، پول دور ریختن است. از آن‌ بدتر اینکه تبلیغ به صفحه اصلی‌ یا فهرست ارجاع داده شود فقط به امید اینکه مخاطب پیام مورد نظرمان را خود در صفحه پیدا کند.

هدف‌گذاری نامحدود هزینه‌بر کلیک
هزینه کردن نامحدود و بدون کنترل هزینه‌بر کلیک مطمئناً پول دور ریختن است.

هدف‌گذاری وسیع
بر روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید. کلمات تک و کوتاه خیلی‌ کلی‌ و بیشتر اوقات گران هستند. در عین‌ حال تنظیم کردن همه کلمات کلیدی بر روی واژه‌های گسترده نیز اصلاً به‌صرفه نیست.

عدم استفاده از کلمات کلیدی در تبلیغ
نداشتن کلمات مرتبط در متن تبلیغ رتبه کیفی آن را پایین و هزینه تبلیغ را بالا می‌برد.

فهرست بلند از کلمات کلیدی
اصلاً از کلمات کلیدی ضعیف و یا ناهمخوان در کمپین خود استفاده نکنید. به‌محض دیدن آن را متوقف کنید.

نداشتن کلمات کلیدی منفی
اگر شما از کلمات کلیدی منفی‌ در تبلیغ استفاده نکنید، در واقع جستجوگرهای نامربوط را دعوت به کلیک روی تبلیغ خود می‌کنید که درنهایت باعث هدر رفتن پول شما می‌شود. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را به‌دقت بررسی‌ می‌کنید و اگر نمی‌خواهید کالا یا خدمات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید، حتماً جا برای کلمات کلیدی منفی مثل ارزان یا مجانی‌ بگذارید.

اجرای کمپین‌ها بدون پیگیری دائم مکالمات
ممکن است که پول هزینه‌بر کلیک شما را هدر ندهد، ولی‌ هیچ ارزش ‌افزوده‌ای نیز اضافه نمی‌کند. داشتن دستورالعمل پیگیری مکالمات به شما کمک می‌کند بازگشت سرمایه تبلیغ خود را بررسی‌ کنید. بدون داشتن یک دستورالعمل برای گفتگوها، خیلی‌ سخت است بفهمیم ورودی‌های جدید جبران هزینه تبلیغات را می‌کنند یا خیر.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...