انواع تبلیغات اینترنتی

روشهای متنوعی برای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد. در ادامه انواع تبلیغات اینترنتی توضیح داده شده است.

تبلیغات ایمیلی
تبلیغات ایمیلی چیزی مثل تبلیغات پیامکی است. تبلیغات با استفاده از یک پنل ارسال ایمیل به تعداد زیادی آدرس ایمیل ارسال می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های تبلیغات اینترنتی است و با وجود اینکه همه کاربران از دست ایمیل‌های تبلغاتی آسایش ندارند، اما هنوز هم شرکت‌ها دست از سر این سبک تبلیغاتی برنمی‌دارند. ایمیل‌ تبلیغاتی یا به قسمت inbox می‌رود یا Spam یا Junk که معمولاً هم اسپم می‌شود. توصیه می‌کنم فقط برای اطلاع‌رسانی به مشتری‌ها از ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید. به حریم خصوصی آدم‌ها احترام بگذارید.

تبلیغات بنری
یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی تبلیغات بنری در سایت‌هاست. همه ما بنرهای مختلفی را با فرمت‌های گوناگون از جمله عکس‌های ثابت و متحرک gif و بنرهای فلش در سراسر وب دیدیم. تبلیغات بنری فرصت خوبی را برای آگهی‌دهنده فراهم می‌کنند تا پیام را به طور کامل بیان کنند. توصیه می‌شود از بنر فلش استفاده نکنید. ممکن است بعضی کاربران نتوانند این بنرها را ببینند. بهتر است از عکس متحرک استفاده کنید.


عکس در هر صورت دیده می‌شود. برای بنرهای اینترنتی اندازه‌های استانداردی در نظر گرفته شده و بهتر است بنرهای تبلیغاتی را بر اساس این اندازه‌ها بسازید. شاید اندازه جایگاه تبلیغاتی بعضی وب سایت‌ها بنا به شرایط استاندارد نباشد. اندازه بنرهای تبلیغاتی اینترنتی بر اساس پیکسل است و رایج‌ترین اندازه‌های استاندارد برای بنرهای تبلیغات اینترنتی ۱۲۰ در ۱۲۰، ۱۲۵ در ۱۲۵، ۲۵۰ در ۲۵۰، ۳۰۰ در ۲۵۰، ۴۶۸ در ۶۰ و ۷۲۸ در ۹۰ هستند.

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی هستند. قیمت کم و بالا رفتن ارزش سایت در موتورهای جستجو مهم‌ترین دلایل استفاده از این سبک تبلیغات است. وقتی یک لینک متنی از سایتی به وب سایت شما ایجاد می‌شود، بعد از مدت چند ماه گوگل سایت شما را سایت با ارزشی تلقی می‌کند و ممکن است در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید. گاهی تبلیغات متنی با مطالب سایت اشتباه گرفته می‌شوند و به همین دلیل در برخی سایت‌ها کاربران به تبلیغات متنی بیشتر از تبلیغات بنری عکس‌العمل نشان می‌دهند.

تبلیغات کاتالوگی
تبلیغات کاتالوگی ترکیبی از تبلیغات متنی و تبلیغات بنری است. در این روش یک عکس مربوط به آگهی به علاوه یک خط توضیح درباره آگهی نمایش داده می‌شود. این سبک تبلیغاتی خیلی در ایران رایج نیست، اما به نظر یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...