تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

  • انتشار : 11 مارس 2017
  • ۴,۳۵۱
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز بسته هستند
  • دسته: هاست لینوکس

وقتی وارد یک سایت هاستینگ می‌شوید، اولین چیزی که برای خرید هاست ملاحظه می‌کنید صفحه‌ای است که از شما درخواست می‌کند نوع هاست خود را انتخاب کنید.
هاستینگ یعنی میزبانی فایل‌ها و اطلاعات سایت شما روی یک سرور مجازی یا اختصاصی، اما روی چه نوع سروری؟ در کل سایت‌ها روی سرورهایی با دو نوع سیستم عامل نصب می‌شوند؛ ویندوز یا لینوکس.
هاست لینوکس به این معناست که سرور میزبان سایت شما سیستم عامل لینوکس دارد و هاست ویندوز به این معنا که روی

سرور میزبان سایت شما سیستم عامل ویندوز نصب شده است. ویندوز و لینوکس هیچ‌یک به هم برتری خاصی ندارند.

تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد که ویندوز حفره‌های امنیتی بیشتری دارد. یعنی هر از گاهی مشکلات امنیتی در ویندوز پیدا می‌شود، هرچند مایکروسافت این حفره‌ها را به‌سرعت رفع و برطرف می‌کند، اما رفع مشکلات امنیتی در بهترین حالت ممکن چند ساعتی طول می‌کشد که همین می‌تواند موضوع مهمی برای سایت شما باشد. از طرفی دیگر لینوکس امن‌تر است. این امنیت بالا باعث شده تا از نظر امنیت لینوکس حرف اول را بزند.
هاست لینوکس محبوبیت بیشتری در بین وب سرورها دارد. در کل لینوکس برای وب نوشته شده پس از نظر محبوبیت لازم است تا امتیاز را به لینوکس بدهیم.
برای مدیریت فایل‌ها و اطلاعات سایت خود در ابتدا نیاز به کنترل پنل مدیریت هاست دارید. کنترل پنل‌های هاستینگ بسیاری برای لینوکس موجود است، اما همیشه حرف اول را برترین‌ها و پرنصب‌ترین‌ها می‌زنند. اگر دوست دارید از کنترل پنل محبوب سی پنل استفاده کنید، حتماٌ باید از لینوکس استفاده کنید.
کنترل پنل دایرکت ادمین هم یکی از بهترین کنترل پنل‌های هاستینگ موجود است که تنها روی لینوکس نصب و راه‌اندازی می‌شود. اما در ویندوز باید از کنترل پنل هاستینگ وب سایت پنل استفاده کنید که توسط خود مایکروسافت ارائه شده و رایگان است.

برای اجرای وب به چه نیاز دارید؟
برای اجرای یک وب سرور نیاز به دو چیز دارید. اولین سیستم عامل که همان لینوکس و ویندوز است و دیگری کنترل پنل مدیریت هاستینگ که در موردش صحبت شد.


در اجرای یک سرور ویندوزی نیاز به خرید یک سرور ویندوز برای سیستم عامل دارید که در حال حاضر باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. اما لینوکس کاملاً رایگان است. در مورد کنترل پنل قضیه کاملاً متفاوت است. شما پنل وب سایت را می‌توانید به رایگان دانلود کنید.
هرچند شما نیازی به راه‌اندازی وب سرور ندارید و می‌خواهید از شرکت‌های هاستینگ پنل میزبانی وب خود را خرید کنید، اما در نظر داشته باشید این شرکت‌ها هم به ناچار مجبور هستند هزینه خرید سیستم عامل ویندوز را محاسبه کنند. پس هزینه خرید هاست ویندوز کمی گران‌تر از هزینه خرید هاست لینوکس است.

برچسب ها:

مقالات مرتبط

تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز

دیدگاه‌ها برای تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز بسته هستند
۴,۳۵۱
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...