تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

حضور شبکه‌های اجتماعی روش استفاده از اینترنت را تغییر دادند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی خیلی زیاد است و تقریباً تمام صاحبان گوشی‌های هوشمند حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به روش‌های مختلف انجام می‌شود، اما ساده‌ترین روش این است که شرکت یا فروشگاه یک حساب کاربری رسمی ایجاد می‌کند و سعی دارد در آن با افراد زیادی ارتباط برقرار کند. شرکت از این طریق می‌تواند محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کند. بعضی اعضای شبکه‌های اجتماعی دوستان زیادی دارند و از شرکت‌ها بابت معرفی محصولات و خدمات شرکت به آنها هزینه دریافت می‌کنند. البته اغلب شبکه‌های اجتماعی روش تبلیغات بنری را هم می‌پذیرند.

تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدئویی هم روز به روز طرف‌داران بیشتری پیدا می‌کنند و بازخورد بسیار خوبی هم دارند. سرویس‌های اشتراک ویدئویی زیادی در اینترنت مانند Vimeo و YouTube و… وجود دارند که در این روش تبلیغات اینرنتی، شرکت‌ها یا فروشگاه‌ها از محصولات و خدمات خود یک ویدئو می‌سازند و در سرویس‌های اشتراک ویدئو منتشر می‌کنند. اغلب این سرویس‌ها رایگان هستند. فقط کافی است یک گوشی هوشمند داشته باشید که بتوانید با آن با کیفیت خوب فیلم‌برداری کنید و این فیلم را با نرم‌افزار‌های ویرایش فیلم ویرایش کنید.


بعضی سایت‌ها هم هستند که سرویس‌های رایگان ارائه می‌دهند که به این نرم‌افزارها (چه آنلاین و چه آفلاین) نرم‌افزار تبلیغاتی یا تبلیغ افزار Adware می‌گویند، مثلاً دیکشنری آنلاین.. اگر صاحب یک مؤسسه زبان هستید، راه‌اندازی یک دیکشنری آنلاین می‌تواند بهترین وسیله تبلیغاتی باشد. کاربران همیشه حس خوبی به مؤسسه شما دارند، چون شما کار آنها را راه انداخته‌اید.

انتشار گزارش در بلاگ‌ها (PPP)
انتشار گزارش در بلاگ‌ها (Pay Per Post) به معنای «پرداخت به ازای هر مطلب» یک سبک تبلیغات اینترنتی بسیار تأثیرگذار و موفق است که شرکت‌های بزرگ دنیا دارند از آن سود زیادی می‌برند. در ایران این روش را بیشتر با عنوان رپورتاژ آگهی می‌شناسند و بعضی به آن مطلب سفارشی می‌گویند. در این روش شرکت از یک یا چند وب سایت موفق و پر بازدید می‌خواهد تا در مورد محصولات یا خدماتش مطلبی بنویسد. در روش PPP شرکت‌ها سیاست‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند.
بعضی شرکت‌ها از وبلاگ‌نویس‌ها می‌خواهند که محصولات یا خدمات خود را نقد کنند و بعضی هم می‌گویند تا می‌توانید از ما تعریف و تمجید کنید. بعضی شرکت‌ها هم خود متنی را آماده می‌کنند. نویسنده‌های سایت‌ها برای نوشتن و برای انتشار ریپورتاژ هزینه‌ای را به صورت توافقی دریافت می‌کنند.

تبلیغات موبایلی
اگر گوشی اندرویدی دارید حتماً موقع استفاده از بعضی برنامه‌ها وقتی به اینترنت وصل شدید، دیدید که در یک قسمت از محیط برنامه دارد تبلیغات نمایش داده می‌شود. تبلیغات موبایلی هم در یک سال اخیر رواج پیدا کرده است. من این نوع تبلیغ را برای افزایش فروش به طور لحظه‌ای مناسب نمی‌دانم و بیشتر برای برندسازی می‌تواند مفید باشد.

تبلیغات پاپ آپ
در برخی سایت‌های اینترنتی دیدید که وقتی روی یک قسمت از سایت کلیک می‌کنید، یک دفعه یک پنجره باز می‌شود و تبلیغات پاپ آپ نشان داده می‌شود. این روش تبلیغات خیلی خوبی نیست، چون بیشتر کاربران صفحه را نخوانده آن را می‌بندند.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...