عوامل موفقیت در سوشیال‌ مارکتینگ

سوشیال ‌مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نیز مانند هر نوع بازاریابی به استراتژی‌ نیاز دارد. هر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی لزوماً به موفقیت نمی‌رسد. شاید افراد زیادی را دیده‌اید که از سوشیال ‌مارکتینگ به موفقیت رسیده‌اند، اما باید بدانید میلیون‌ها نفر در بازی سوشیال ‌مارکتینگ شرکت کرده‌اند؛ هزاران نفر شکست خورده‌اند، هزاران نفر موفق شده‌اند و ده‌ها نفر هم به موفقیت چشمگیر رسیده‌اند.
برای رسیدن به موفقیت چشمگیر باید برخی نکات در سوشیال ‌مارکتینگ را بدانید و رعایت کنید. در ادامه راه‌هایی برای پیشرفت در سوشیال ‌مارکتینگ آورده شده است.

از متن تا مدیا حرکت کنید. طبق آخرین نظرسنجی‌ها، کاربران شبکه‌های اجتماعی به مدیا بیشتر اهمیت می‌دهند تا متن. مقالات هیچ جایگاهی در شبکه‌های اجتماعی ندارند، اما در عوض فیلم‌ها، عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و… از محبوبیت بیشتری برخوردارند. مدیا در مدت زمانی کمتری، مقدار زیادی اطلاعات را جا‌به‌جا می‌کنند. سعی کنید در یک سوشیال ‌مارکتینگ از عکس، اینفوگرافیک و فیلم بیشتر استفاده کنید.
اگر 10 کاربر مرتبط با نوع محصول یا خدمات مورد بازاریابی داشته باشید، بهتر از داشتن 100 کاربری است که هیچ احتیاجی به کالا یا خدمات شما ندارند.
ساعتی که برای ارائه محتوا انتخاب می‌کنید، می‌تواند تا ۳۰ درصد بازده فعالیت‌تان را بالا ببرد. انتخاب ساعت مناسب در هر شبکه اجتماعی متفاوت است. برای مثال، در لینکدین بهتر است بین ساعت ۶ تا ۷، ۸ تا ۱۰ و ۱۲ تا ۱۳ ارائه محتوا داشته باشید. اما این داستان در شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است. غیر‌ از شبکه اجتماعی، نوع مخاطب نیز در انتخاب ساعت مناسب بسیار تأثیرگذار است. برای مثال، اگر کاربران شما مدیران باشند، ساعات یاد شده بهترین بازده را خواهند داشت. اگر کاربران جوان مشتری شما هستند، بهتر است ظهر‌ها و بعد‌ از ‌ظهر‌ها و آخر شب‌ها یعنی ساعات ۱۴ تا ۱۵، ۱۷ تا ۱۹ و ۲۳ تا ۱ اقدام به ارائه محتوا کنید. غیر‌ از این دو پارامتر تأثیرگذار، تاریخ نیز بسیار تاثیرگذار است.
برای مثال، همان قشر جوان جامعه در ماه مبارک رمضان، شب تا صبح را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. پس ساعات ۲۳ تا ۶ صبح ساعات مناسب جهت اقدام به ارائه محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. انتخاب زمان اشتراکی با فوتبال، اخبار مهم، رویدادهای سیاسی مهم مانند انتخابات، شروع امتحانات و… می‌تواند به سوشیال ‌مارکتینگ ضربه سنگینی وارد کند و سوشیال ‌مارکتینگ‌تان به ثمر نرسد. ممکن است مطلب شما زیر بار این همه مطلب موجود گم شود، پس به زمان ارسال آن توجه کنید.


آپدیت باشید یعنی اطلاعات سوخته تحویل مردم ندهید. فرض کنید شما یک سمینار با محتوای مرتبط با فعالیتتان ترتیب داده‌اید، اگر فردای سمینار (یا همان روز) عکس‌های سمینار را در شبکه‌های اجتماعی آپلود نکنید و بگذارید یک هفته بعد چنین کاری انجام دهید، یقیناً در سوشیال ‌مارکتینگ ضرر خواهید کرد.
آپدیت بودن در سوشیال ‌مارکتینگ بسیار مهم است، کاربر یک بار به صفحه شما سر می‌زند، اگر تا بازدید مجدد کاربر نتوانید محتواهای ‌‌تازه به دستش برسانید، آن کاربر را از دست خواهید داد.
حالا حساب کنید در یک شبکه اجتماعی بیش از ده هزار فالور دارید و مجبورید به همه آنها مطالب جدید ارائه کنید. منظم بودن در آپدیت از دیدگاه موتورهای جست‌وجو، شبکه‌های اجتماعی و کاربران بسیار مهم است. اگر یک شرکت در ساعات اداری اقدام به فعالیت در سوشیال کند، مطمئناً از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود تا شرکتی که در ساعات غیر ‌اداری اقدام به چنین کاری می‌کند.
اگر در زمینه شبکه‌های اجتماعی سر رشته ندارید، آن را به متخصصان بسپارید یا از مشورت‌های آنان استفاده کنید. این را بدانید که نمی‌توان با یک دست چند هندوانه را بلند کرد، اگر وقت ندارید یا واحد مجزایی برای سوشیال ‌مارکتینگ ندارید، آن را به متخصصان بسپارید.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...