شیوه‌های طراحی سایت ریسپانسیو

ترکیبی از کوئری CSS و استفاده از برخی افکت‌های حرکتی در طراحی وب سایت ریسپانسیو یکی از شیوه‌ها است. این شیوه به این ترتیب عمل می‌کند که شما باید برای طراحی سایت ریسپانسیو از کوئری‌های مدیا بهره بگیرید.
در جهت منطبق شدن با عرض مروگر و البته در این صورت باید مداوم سایز مرورگر خود را عوض کنید تا در حالات مختلف واکنش وبسایت را ببینید و بسنجید. اما بعد از پیدایش هر نوع جدیدی از کوئری‌ها، استایل اول و دوم یک پرش فاحش خواهد داشت. بنابراین باید از افکت‌های حرکتی CSS برای جلوگیری از این اتفاق استفاده و مشکل را این گونه حل کنیم.
دراپ داون شدن منو در طراحی سایت ریسپانسیو شیوه دیگری است. در طراحی سایت ریسپانسیو با استفاده از شیوه دراپ داون کردن در یک منو نیز می‌توانیم تکنیکی برای طراحی وب سایت خلق کنیم و به این ترتیب زمانی که پنجره مرورگر باریک شد می‌شود از این شیوه استفاده کرد.
اگر شخص مورد نظر با دستگاهی کار کند که مجبور شود اندازه صفحه را باریک کند، در این حالت منوی ما به شکل dropdown درآمده و انتخاب گزینه‌ها را برای کاربر و استفاده‌کننده بسیار راحت‌تر و ساده‌تر خواهد کرد.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو
طراحی سایت ریسپانسیو در این روزها بسیار اهمیت یافته است، زیرا اکثر کاربرها از موبایل‌های شخصی خود استفاده می‌کنند حتی بیشتر از استفاده از کامپیوترهای شخصی و خانگی، با کمک گرفتن از این شیوه می‌توان کاربران بیشتری را راضی نگه داشت و به آنها این فرصت را داد که با کمک گرفتن از این روش به راحتی از دستگاه‌های دیگر نیز بهره‌مند شوند.

طراحی سایت رسپانسیو انعطاف‌پذیری بسیار بالا و کارآمدی دارد، همچنین به‌راحتی با داشتن چنین سایت‌هایی بازدیدکنندگان از سایت را افزایش دهید. امروزه به دلیل استفاده زیادی که از گوشی‌های هوشمند و تبلت می‌شود و اکثر کارها از طریق اینترنت و با این دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.
هر روز بر میزان استفاده از این دستگاه‌ها افزوده می‌شود، بنابراین باید سایت‌هایی طراحی شود که با این دستگاه‌ها مطابقت داشته باشد. طراحی سایت ریسپانسیو دقیقاً همان چیزی است که این مشکل را رفع می‌کند.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...