مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

از مزایای طراحی سایت ریسپانسیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فوق‌العاده انعطاف‌پذیر: سایت‌های ریسپانسیو مانند مایعات هستند به این معنا که محتوای آنها اعم از متن و تصاویر و نمودارها آزادانه در تمام رزولوشن‌های نمایشگرهای مختلف حرکت می‌کنند و به شکل نمایشگری که در آن دیده می‌شوند درمی‌آیند.
تجربه کاربری عالی: در حالی که محتوا مهم‌ترین قسمت وب سایت‌ها است و قابلیت دسترسی به محتوا از معیارهای اصلی موفقیت وب سایت است، بنابراین تجربه کاربری بازدیدکنندگان در دسترسی به محتوا با استفاده از دستگاهی که انتخاب کرده‌اند بسیار مهم است تا از آن سایت استفاده کنند. به همین دلیل سایت‌ ریسپانسیو یک تجربه کاربری بهینه را بدون در نظر گرفتن دستگاه مورد استفاده مانند کامپیوتر شخصی، گوشی‌های هوشمند، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

مقرون به صرفه بودن: مزایای داشتن یک وب سایت که مطابق با نیاز تمام دستگاه‌ها است، در مقابل داشتن دو وب سایت متفاوت بسیار قابل توجه است و همچنین مطمئناً یک وب سایت از دو وب سایت ارزان‌تر است و صرفه‌جویی زیادی است.
توصیه توسط گوگل: گوگل می‌گوید طراحی سایت ریسپانسیو برای پیکربندی موبایلی توصیه می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که از طراحی سایت ریسپانسیو به عنوان بهترین نوع طراحی سایت اشاره می‌کند.
مدیریت ساده: داشتن دو سایت مجزا برای دسکتاپ و تلفن همراه باعث می‌شود که دو برنامه مجزا برای سئوی آنها داشته باشید، بنابراین مدیریت سایت و سئو به مراتب ساده‌تر است.
بدون خطر تکراری شدن محتوای سایت: در صورتی که شما یک سایت ریسپانسیو نداشته باشید، به این معنا است که دو سایت متفاوت برای دو رسانه مختلف (دسکتاپ و تلفن همراه) دارید و انجام این کار باعث می‌شود شما مطالب تکراری در اینترنت منتشر کنید.


بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی موبایلی: با داشتن سایت ریسپانسیو مخصوصاً با توجه به الگوریتم mobile-friendly گوگل می‌توانید در نتایج جستجوی موبایلی نیز رتبه خود را بهبود ببخشید.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...