ابتکار تبلیغات کلیکی گوگل

شما می‌توانید با پرداخت ماهانه مبلغی خود را به صفحه اول گوگل برسانید و سئو سایت خود را بهبود بخشید. برای استفاده از این روش باید هوشیار باشید و کلمات کلیدی مناسبی را برگزینید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
طبق آمار هر ایرانی در روز به طور میانگین پنج بار در گوگل جستجو می‌کند که از این میان 40% کاربران ایرانی روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند که معادل 7.3 بار کلیک روی این لینک‌ها است.
تبلیغات عضو جدانشدنی دنیای کسب و کار است و گوگل نیز برای این موضوع راه‌حل‌هایی در نظر گرفته است که بدون اذیت شدن کاربران، سایت‌ها بتوانند محصولات خود را تبلیغ کنند که یکی از بهترین این روش‌ها استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل است که نه تنها به سئو سایت صدمه نمی‌زند، بلکه به دلیل اینکه کاملاً مورد تأیید گوگل است، باعث افزایش رتبه سایت، بهبود سئو و نمایش سایت شما در صفحه اول گوگل خواهد شد.

هنگامی که کلمه‌ای را جستجو می‌کنید، از میان نتایج نشان داده شده سایت‌هایی که یک مربع سبز رنگ در کنارشان وجود دارد که در آن Ad یا تبلیغ نوشته شده است، از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند.
ابتدا شما با توجه به زمینه کاری خود چند کلمه کلیدی برای سایت خود انتخاب می‌کنید. مثلاً شما یک سایت فروشگاه آنلاین دارید و کلماتی مثل لوازم برقی یا ساعت مچی را انتخاب و به گوگل معرفی می‌کنید. وقتی کاربری این کلمات را در گوگل جستجو کند، آگهی شما در صفحه اول گوگل نشان داده می‌شود.

تعریف CPC
در این شیوه، شما بابت نمایش آگهی خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، بلکه تنها در صورت کلیک کاربر روی تبلیغ و وارد شدن به سایت، هزینه پرداخت می‌کنید.
این هزینه قبلاً توسط گوگل از شما اخذ خواهد شد و بابت هر کلیک مبلغی از موجودی شارژ شده توسط شما کسر خواهد شد که به آن CPC یا Cost Per Click می‌گویند و به معنای مبلغی است که تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک روی AdWords می‌پردازد. البته می‌توانید برای هر کلیک در روز سقف معینی تبدیل کنید مثلا روزی 20 دلار.
CPC براساس رقابت بین کلمه کلیدی انتخاب شده توسط شما تعیین می‌شود. وقتی چند کلمه کلیدی توسط چند سایت معرفی می‌شود گوگل مزایده‌ای بین پیشنهاددهندگان کلمات کلیدی برگزار می‌کند و شما مبلغی کمتر از حداکثر پیشنهادی پرداخت می‌کنید. این مزایده هر ماه چند میلیارد بار برگزار می‌شود.

تعریف Google Ad rank
رتبه رنکینگ تبلیغات گوگل یا همان محل قرارگیری تبلیغ شما در صفحه است. به طور کلی، سه مکان برای قرار گرفتن تبلیغات وجود دارد. بالا، سمت راست و پایین که به حداکثر مبلغ پیشنهادی و رتبه کیفی سایت شما بستگی دارد.


نمره کیفی براساس ارتباط و کاربردی بودن برای کاربر تعیین می‌شود و عددی بین 1 تا 5 است و هرچه بیشتر باشد برای سئو سایت بهتر است.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...