مشکلات تبلیغات کلیکی کدام است؟

وقتی برای اولین بار به دنیای تبلیغات کلیکی پا می‌گذارید، نمی‌توانید تبلیغاتی که برایش پول پرداخت می‌کنید را ببینید. کاملاًَ طبیعی است تبلیغات شما در صفحات نتایج جستجو ظاهر شود، حال چه بخواهید خودتان آن تبلیغ را ببینید، چه بخواهید دوباره بررسی کنید که شرکتی که برایش تبلیغ را گذاشته‌اید می‌تواند آن را ببیند یا خیر.
باید در نظر گرفت که دلایل زیادی برای ظاهر نشدن تبلیغاتتان در صفحه نتایج وجود دارد. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که مطمئن شوید کمپین، گروه آگهی و یا کلمات کلیدی شما پاز نشده باشند. اگر این مورد را بررسی کرده‌اید و باز هم نمی‌توانید تبلیغ را ببینید، باید به دنبال دلایل دیگری باشید. در ادامه دلایل دیگر توضیح داده شده است.
محدودیت بودجه: نداشتن بودجه کافی می‌تواند روی میزان نمایش تبلیغات شما توسط گوگل اثر بگذارد، حتی در حسابتان نیز مشخص می‌کند که آیا موضوع این است یا خیر. به عنوان مثال، اگر بودجه روزانه‌تان در یک روز ۱۰ هزار تومان باشد، اما می‌خواهید تبلیغتان برای یک کلمه کلیدی ظاهر شود که میزان جستجوی آن بالاست،  واضح است این موضوع امکان‌پذیر نیست. با یک بودجه کم، تبلیغات شما فقط برای چند درصد از جستجوها نمایش داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود توزیع آگهی‌های شما در کل روز متوازن است.


اتمام بودجه:‌ به محض اینکه بودجه روزانه‌تان تمام شود، دیگر تبلیغاتتان نمایش داده نمی‌شود. این موضوع برای این است که تضمین شود تبلیغات از بودجه ماهانه شما تجاوز نکنند، اما اگر نرخ کلیک شما در طی روز بسیار زیاد باشد، به این معنا است که بودجه‌تان خیلی زود تمام می‌شود.
تقسیمات روزانه: این امکان وجود دارد که تبلیغاتتان را در گوگل ادوردز طوری تنظیم کنید که تنها در روزهای خاص و در زمان‌های خاصی از روز ظاهر شوند. بنابراین، مثلاً اگر شما یک گل فروشی دارید که می‌خواهید تحویل گل برای روز بعد را تبلیغ کنید، باید تبلیغاتتان تا ساعت ۲ بعد از ظهر باشد تا سفارشاتی بگیرید که بتوانید به‌راحتی تحویل دهید. اگر ساعت ۱۴:۱۵ تبلیغات خود را جستجو کنید، نمی‌توانید آنها را پیدا کنید. اگر نمی‌توانید تبلیغات خود را پیدا کنید، بهتر است تنظیمات بخش مربوط به تقسیمات روزانه در حساب خود را بررسی کنید، زیرا این هم یک دلیل رایج دیگر است.
عدم تأیید آگهی: گوگل ادز می‌تواند آگهی ها را به دلایل مختلف رد کند. گوگل ادوردز به شما ایمیلی می‌فرستد که در آن اطلاع می‌دهد آگهی‌های شما تأیید نشده‌اند، اما اگر این ایمیل را نبینید یا به یک آدرس ایمیل دیگر فرستاده شود، شما هرگز متوجه نخواهید شد، اما آگهی‌هایتان نیز دیگر نمایش داده نمی‌شوند.
حجم پایین جستجو: وقتی برخی کلمات کلیدی را انتخاب می‌کنید، با حجم جستجو پایین ظاهر می‌شوند. این بدین معنا است که گوگل این تبلیغات را نشان نمی‌دهد، زیرا میزان جستجو این کلمات کلیدی بسیار کم است. بنابراین اگر تبلیغات خود را جستجو کنید، 50 درصد احتمال دارد که هر آگهی نشان داده شود.
امتیاز کیفیت: امتیاز کیفیت و پیشنهاد شما، اینکه تبلیغات شما کجای صفحات نتایج جستجو ظاهر شوند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. عناصر مختلفی از جمله CTR، مرتبط بودن تبلیغ و کیفیت صفحه فرود شما، همگی بر روی امتیاز کیفیتی که برای هر کلمه کلیدی که در حساب شما اختصاص داده شده‌اند، تأثیر می‌گذارند. اگر امتیاز کیفیت شما در حسابتان بسیار کم باشد یا باید پیشنهاد خود را بالا ببرید تا تبلیغاتتان نشان داده شوند یا در غیر این صورت آنها به ندرت نمایش داده می‌شوند.
جستجوی بیش از حد: گرچه ممکن است دروغ به نظر برسد، اما من به شما می‌گویم حقیقت دارد. در واقع، گوگل به دنبال این است که مرتبط‌ترین تبلیغ را به کاربران نشان دهد. گوگل مشخص می‌کند این تبلیغات برای چه کسانی است و به محض اینکه شناسایی کرد که یک کاربر یک آگهی خاص را چندین بار دیده است، دیگر آن آگهی را نشان نمی‌دهد. دلیلش هم این است که اگر شما روی آگهی کلیک، گوگل تعیین می‌کند که آن آگهی نامرتبط است. گوگل به عنوان یک سیستم می‌خواهد تبلیغات مرتبطی را نشان دهد که روی آنها کلیک می‌شود، چون از این طریق پول درمی‌آورند. بنابراین، اگر چند بار تبلیغات خود را جستجو کرده و آنها را پیدا کرده‌اید و سپس به طور ناگهانی دیگر نشان داده نشده‌اند، به احتمال زیاد هنوز هم نشان داده می‌شوند.

ماندن آگهی در فرآیند تصویب: هنگامی که شما تبلیغات متنی و تصویری جدیدی را ارسال کنید، همه آنها وارد یک فرآیند تصویب می‌شوند تا سیاست‌های تبلیغاتی گوگل درباره آنها بررسی شوند. تبلیغات تصویری معمولاً طی ۲۴ ساعت تأیید یا رد می‌شوند، اما تأیید یا رد شدن تبلیغات تصویری ممکن است چند روز کاری طول بکشد. بنابراین زمان بین آپلود شدن تبلیغتان و مورد تأیید قرار گرفتن آن، نمی‌توانید آن را در صفحات جستجو پیدا کنید.
مشکل صورت حساب: اگر گوگل نتواند از طریق بانک یا کارت شما پرداختی دریافت کند، تبلیغ شما را به حالت تعلیق درمی‌آورد تا زمانی که شما بدهی حساب خود را پرداخت کنید. اگر نمایش آگهی شما به این دلیل متوقف شده باشد، گوگل برای شما ایمیلی ارسال می‌کند تا به شما هشدار دهد، اما اگر این ایمیل را نبینید، نمی‌توانید آگهی خود را در صفحات نتایج جستجو پیدا کنید.
هدف‌گذاری جغرافیایی بیش از حد: هدف‌گذاری جغرافیایی در گوگل ادوردز به طور کلی بسیار خوب است، اما زمانی که می‌خواهید یک منطقه بسیار خاص را هدف قرار دهید، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. ما در گذشته مشتریانی داشته‌ایم که می‌خواستند مناطق بسیار خاصی را هدف قرار دهند و وقتی این کار انجام شده است، تبلیغاتشان نمایش داده نشده است.
احتمالاً دلیلش می‌تواند این باشد که خود منطقه نیز حجم بسیار کمی دارد، اما وقتی مشتری در یک منطقه دیگر است و آگهی خود را جستجو می‌کند و نمی‌تواند آن را پیدا کند، توضیح دادنش به مشتری کمی سخت می‌شود. بهترین کار این است که منطقه جغرافیایی هدف خود را کمی گسترش دهید و سپس مناطقی که نمی‌خواهید را حذف کنید، این طوری تبلیغات خیلی خوب کار خواهند کرد.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...