سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو

SEO (سئو) مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. بهینه سازی موتور جستجو درباره روش‌های فنی مانند عنوان صفحه مناسب، متا تگ‌ها، کلمات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و در کل محتوایی که موتورهای جستجو به آن علاقه دارند، مطالعه می‌کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم‌افزار خزندگی یا عنکبوت پیدا و فهرست‌بندی می‌کنند. تمام نرم‌افزارهای خزندگی یک جور کار نمی‌کنند. اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این طور نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتور جستجو انجام می‌دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. آنها می‌توانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
شما باید از طراح سایت خود درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سؤال کنید و از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت را شروع کند. این کار خیلی آسان‌تر و معقول‌تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می‌گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیز شود.


متا تگ: زماني كه يك موتور جستجو صفحه شما را پيدا مي‌كند، بايد آن را همراه با اطلاعاتي از سايت شما فهرست و به بانك اطلاعاتي قابل جستجوي خود اضافه كند. اكنون موتورهاي جستجوي زيادي از برچسب‌هاياستفاده مي‌كنند كه به شما اجازه مي‌دهد كلمات كليدي و توصيف صفحه خود را در آن قرار دهيد و به شما كنترل بيشتر مي‌دهد تا صفحه در طول يك جستجو چگونه نمايش داده شود و اغلب باعث ترافيك بيشتر به سايت شما مي‌شود.

تولید محتوای منحصر به فرد
مهم‌ترین نکته در سئو کپی نکردن مطالب است. پس بهتر است مطالب مفید کاربرانتان را خودتان تولید کنید. توجه داشته باشید وب سایت بدون مطالب مناسب ارزشی برای موتورهای جستجو ندارد. شما باید مطالبی بگذارید که بازدیدکنندگان را مشتاق کنید مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

بروز رسانی وب سایت
وب سایتی که برای ماه‌ها تغییر نکند و مطلب جدیدی نداشته باشد، از دید کاربران و موتورهای جستجو یک وب سایت مرده است. موتورهای جستجو و کاربران عاشق مطالب تازه و به روز هستند و این کار بازدید و رتبه وب سایت شما را نزد کاربران و موتورهای جستجو بالا می‌برد.

تمرکز روی یک کلمه کلیدی در هر صفحه
در هر صفحه فقط روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید که حداکثر 5 کلمه باشد. انتخاب یک لکمه کلیدی مناسب برای صفحه، پیش از نوشتن مطلب به شما کمک می‌کند تا مطلب را مرتبط‌تر به کلمه کلیدی بنویسد و سعی کنید حداقل کلمه کلیدی را 5 مرتبه در متن تکرار کنید.

در دسترس بودن وب سایت
مطمئن شوید مطالب شما ساده و برای خوانندگان قابل فهم باشد. طراحی سایت باید طوری باشد که با کامپیوتر، تبلت و موبایل به‌خوبی نمایش داده شود و موتورهای جستجو این را متوجه می‌شوند و به سایت شما اعتبار می‌دهند.

انتخاب عنوان صفحه با توجه به کلمه کلیدی
عنوان صفحه و متا توضیحات از مهم‌ترین موارد سئو هستند، پس حتماً آنها را با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده وارد کنید. عنوان صفحه حداکثر 5 کلمه باشد و نام شرکت را فقط در عنوان صفحه اول وارد کنید.

مشارکت برای لینک
در وبلاگ‌ها و فروم‌ها (تالار گفتگو) ها فعال باشید و نظرات مفید خود را وارد کنید و فراموش نکنید هنگام نظر دادن لینک سایت خود را وارد کنید.

اهمیت اجتماعی بودن
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به نظر وقت گیر است، اما ارزش تلاش کردن را دارد و رتبه بندی شما را در موتورهای جستجو بالا می‌برد و ترافیک و بازدید سایت شما را زیاد می‌کند و مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت شما هدایت می‌کند، پس فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اتلاف وقت نیست.

شور و اشتیاق در کار
موتورهای جستجو نمی‌تواند شور و شوق را کم کنند، حتی اگر رتبه پایینی دارید. محتوا را خودتان بنویسید و علاقه خود را به وب سایتتان نشان دهید. برای بازدیدکنندگان ارزش قائل شوید و مطالب مفید تولید کنید.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...