مزایای ایمیل مارکتینگ

ورود رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند به بازار، دنیای ایمیل مارکتینگ را بار دیگر متحول ساخت. مردم شروع به استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری اکثر ارتباطات خود کردند و از ایمیل فقط برای پشتیبانی، آن هم در روابط شغلی خود استفاده می‌کردند.
وابستگی مردم به گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر شد. تصور بسیاری از بازاریاب‌ها این بود که دوران ایمیل مارکتینگ رو به افول است و از آنجا که استفاده مردم از ایمیل روز به روز کمرنگ‌تر می‌شد، تاکتیک‌های ایمیل مارکتینگ نیز در نظر مخاطبان بی‌علاقه کمتر می‌شد و در این شرایط، منطقی به نظر می‌رسید فکر کنیم این کانال ارتباطی رو به فنا است.

پویایی ایمیل مارکتینگ
در اواخر سال 2014، 73% از بازاریاب ها ادعا می‌کردند ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی مرکز استراتژی تجارت آنها بوده است. علاوه بر آن، 59% از بازاریاب‌ها در حال برنامه‌ریزی برای افزایش بودجه ایمیل‌های خود از سال 2015 به بعد هستند. این بازاریاب ها تجربه کار با ایمیل مارکتینگ را داشتند و به نظر می‌رسد این تجربه نتیجه مثبتی به همراه داشته است.

مردم این روزها ایمیل‌هایشان را بیشتر از طریق دستگاه‌های موبایل خود چک می‌کنند و با آسان‌تر شدن سطح دسترسی، نرخ باز شدن ایمیل‌ها نیز بیشتر شده یا می‌تواند به این دلیل باشد که آپشن‌های موجود در ایمیل، برای ایمیل مارکترها متنوع‌تر از گذشته شده است. در هر صورت، این شیوه از بازاریابی دوباره رونق گرفته و مسیر خود را موفق‌تر از گذشته می‌پیماید.

تغذیه کمپین‌ها با ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ به طور همزمان هم وسیله ارتباطی و هم گذرگاه شماست که مشتریان جدید شما را به سمت دیگر مشتریان شما سوق می‌دهد و به این ترتیب، دیگر کمپین‌های شما نیز با هم ارتباط پیدا می‌کنند. با دست زدن به یک ابتکار عمل در ایمیل مارکتینگ، می‌توانید مردم را مثلاً با افزودن یک سری ریزه‌کاری به محتوای ایمیل به سمت خود جذب کنید که در نتیجه می‌توانید تعداد طرفداران خود را توسط مخاطبانی که بازار معاملات شما را در رسانه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند، بالا ببرید.
می‌توانید دیگر کانال‌های بازاریابی خود را نیز وارد چرخه کنید و از متقاضیان خود بخواهید از این کانال‌ها نیز بازدید کنند، به این ترتیب مشتریان خود را در یک سیستم بسته به هم پیوسته نگه می‌دارید.

بازگشت سرمایه با افزایش‌های کوچک در بودجه
خیلی طول نمی‌کشد تا ایمیل مارکتینگ به ثمر برسد. حتی بروزرسانی‌های کوچک و ناچیز بودجه هم می‌تواند بازگشت سرمایه کلانی را نصیب شما کند. با صرف چند صد هزار تومان در فهرستی از ایمیل‌ها می‌توانید صدها مشتری جدید بالقوه را به دام بیاندازید.
با کنار گذاشتن مقداری پول اضافی برای طراحی‌های ایمیل خود می‌توانید برند خود را در مسیری جدید به مشتریان ناآشنا معرفی کنید و همزمان صداقت و تعهد خود را ارتقا دهید.

سنجش نتایج کار به طور واقعی
با افزایش بودجه ایمیل مارکتینگ خود چیز زیادی را از دست نمی‌دهید. اگر کارها خوب پیش نرفت، همیشه می‌توانید بودجه خود را تا جایی که قبلاً بوده کاهش دهید یا کمپین را کلاً حذف کنید. یکی از بزرگ‌ترین فواید ایمیل مارکتینگ این است که می‌توانید نتایج کار خود را به طور مشهود بسنجید. با هر موجی از ایمیل که منتشر می‌کنید، قادر خواهید بود نرخ دریافت ایمیل را بررسی کنید، نرخ گشایش آن و کل تعداد کلیک‌های عبوری را که دریافت می‌کنید بررسی کنید.
مادامی که نرخ ارسال و دریافت خود را می‌دانید، می‌توانید به طور مشهود تعیین کنید بودجه ایمیل مارکتینگ شما قادر به برگشت سودبخش سرمایه است یا نه. اگر نه می‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید، اما در صورت سودآور بودن می‌توانید آب بیشتری به آسیاب بریزید، حتی با اختصاص بودجه بیشتر.

تقاضای بیشتر مردم برای خرید
استفاده از یک ایمیل تبلیغاتی ساده یا ارسال فهرست کوتاهی از مضامین جدید روی سایت برای موفقیت شما کافی نیست. انتظار مردم از کمپین‌های ایمیل بیشتر از اینهاست و به‌منظور ارائه چیزی که مردم به دنبال آن هستند، مجبور هستید بودجه کلی خود را افزایش دهید. این بودجه را صرف طراحی‌های بهتر، نمونه جذاب‌تر و پیشنهادات بهتر کنید. بخش رایگان، تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه، همگی برگ برنده شما هستند که با صرف مقداری هزینه پیش پرداخت، راه رسیدن شما را به موفقیت هموار می‌سازند.


ایمیل مارکتینگ چیزی بیشتر از فقط ارسال هرچند تا ایمیلی است که از دست شما برمی‌آید. شما نیاز به یافتن اشتراک دارید و اینکه سعی کنید اول از همه مشترکان خود را بشناسید. تنها بعد از این مرحله است که می‌توانید احتیاجات مشترکان خود را پیش‌بینی و ایمیل‌هایی ایجاد کنید که واقعاً برای آنها ارزشمند باشند.
منظور از ایمیل مارکتینگ مدرن و امروزی، اوج فروش یا جذب هرچند تا کلیک ممکن نیست، ایمیل مارکتینگ در دنیای امروز، ارزش بخشیدن به کاربران شما و ارتقای سطح آنهاست، به نحوی که شما را بر آن دارد تا سخت کار کنید و بتوانید سقف معاملات خود را بالا نگه دارید.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...