چرا طراحی سایت نباید خسته کننده باشد؟

اگر ظاهر وب سایت زیبا و منطقی باشد، در جذب مشتری بسیار مؤثر است و او را وا‌می‌دارد در وب سایت باقی مانده و به بقیه صفحات سایت نیز سر بزند و از آنها دیدن کند. تعریفی برای طراحی قالب سایت گفته می‌شود که منظور از آن همان گرافیک سایت که متشکل از طراحی حروف، قالب گرافیکی سایت، تصویرسازی، عکاسی و چاپ است. هدف از طراحی گرافیک سایت ارائه اطلاعات یا آموزش به صورت دیداری و بصری در سایت است.
در طراحی وب سایت افزایش دادن ترافیک سایت، فاکتور اساسی و مهمی در موفقیت یک وب سایت به شمار می‌آید و این موضوع زمانی عملی می‌شود که سایت به خوبی و زیبایی طراحی شده باشد.
یکی از نکات اساسی و مهمی که می‌تواند در جذب مشتری تأثیرگذار باشد و به دنبال آن درآمد و سود بیشتر را برای شرکت و کسب و کار مورد نظر به همراه داشته باشد، مسئله طراحی گرافیک وب سایت است که این مسئله شامل تصاویری که در وب سایت قرار می‌دهیم و رنگ‌بندی به کار رفته در سایت، ساختار ارائه اطلاعات مختلف، حجم طرح گرافیکی و نوع آن است.

طراحی گرافیکی سایت شامل مراحل زیر است:
* طراحی لوگوی سایت
* طراحی مناسب گرافیکی شعارهای تبلیغاتی مورد نظرتان
* طراحی بنر مورد نظر که بیشتر جنبه تبلیغات وب سایت شما را دارد
* طراحی کلی رابط گرافیکی پروژه
* رنگ بندی سایت

اهمیت استفاده از فونت و رنگ مناسب در سایت
سعی کنید از فونت مناسب استفاده کنید، زیرا فونت قدرت خوانایی را بالا می‌برد تا جایی که می‌توانید از تغییر دادن رنگ و استفاده از رنگ‌های مختلف پرهیز کنید تا طراحی سایت خود را ساده و شکیل نشان دهید و می‌توانید از رنگ‌هایی که در لوگوی برند خود به کار بردید در طراحی سایت استفاده کنید. اطلاعات تماس را به صورت واضح و مشخص در دسترس کاربران وب سایت بگذارید.
هرچه اطلاعات تماسی شما قوی‌تر باشد، بیننده بیشتر اعتماد می‌کند و اعتبار برندتان بالاتر می‌رود.
بعضی وقت‌ها به ترکیب‌های جالبی از رنگ‌ها می‌رسیم که حسی تازه دارند. هر رنگ در کنار رنگی دیگر هویتی تازه و جدید می‌گیرد. رنگ‌بندی وب سایت بخش بااهمیتی از طراحی گرافیک وب سایت است.


ابزارها و سایت‌های متنوعی برای راهنمایی در انتخاب ترکیب رنگی خوب وجود دارد. در راه‌اندازی سایت، طراحی گرافیک وب سایت مهم‌ترین قسمت سایت است که باید به دست طراحان گرافیست خبره سپرد. باید بین طراح سایت و طراح قالب و گرافیست رابطه بسیار خوبی باشد تا بتوان یک سایت خوب داشته باشید.
راه حل دیگری که وجود دارد دیدن وب سایت‌های حرفه‌ای است و بالا بردن قدرت آنالیز رنگ برای خودتان است.
رنگ‌ها می‌توانند احساسات را برانگیزند. رنگ‌ها می‌توانند مردم را تحریک کنند و به بینندگان سایت احساس آرامش دهند و آنها را خوشحال کنند. مثلاً طراحی سایت‌هایی که برای تولید نوشیدنی هستند، از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند تا باعث شوند شما به فکر نوشیدن بیفتید.
طراحی گرافیک وب سایت باید به‌درستی انجام شود، زیرا چیدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت‌های مختلف صفحه از مواردی است که در طراحی سایت باید رعایت شود.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...