بهترین سیستم‌های رایگان مدیریت محتوا

وردپرس، جوملا و دروپال سه مورد از بهترین سیستم‌ مدیریت محتوا هستند که به میزان بسیار زیادی برای راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی از آنها استفاده می‌شود. این سیستم‌ها رایگان هستند و کار با آنها بسیار ساده است و در صورت نیاز می‌توانید امکانات جدیدی به آنها اضافه کنید.
مشکلی که اکثر طراحان و برنامه‌نویسان وب با آن را روبه‌رو هستند آن است که آنها زمانی برای یادگیری سیستم مدیریت محتوای جدید ندارند. آنها ممکن است یک یا دو مورد از این سیستم‌ها را یاد بگیرند و از آن برای طراحی سایت‌های خود استفاده کنند. سیستمی که آنها انتخاب می‌کنند باید انعطاف‌پذیر و جوابگوی تمام نیازهای آنان باشد.

وردپرس
رایگان، زبان برنامه نویسی PHP
وردپرس در ابتدا به عنوان سیستم ساخت بلاگ و کم کم به عنوان سیستم مدیریت محتوا شناخته شد. با توجه به پایه قوی وردپرس استفاده از آن به عنوان سیستم بلاگ نیز فراتر رفت و هم‌اکنون با استفاده از وردپرس هر نوع سایتی قابل راه‌اندازی است.

قالب‌های فراوانی برای وردپرس وجود دارد و پلاگین‌ها و ویدگت‌های بسیاری برای این سیستم وجود دارد. وردپرس جامعه کاربری بزرگی دارد که این گروه از کاربران کمک آموزشی‌ها، ماژول‌ها و قابلیت‌های بسیاری را برای وردپرس آماده کرده‌اند.
با استفاده از قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرس می‌توانید وردپرس را به شبکه اجتماعی، فروم، سایت فروشگاهی و هر آنچه می‌خواهید تبدیل کنید. وردپرس قابلیت‌های بسیاری برای ایجاد سایت‌های مولتی بلاگ و چند سایت با استفاده از یک پایه را دارد.

جوملا
رایگان، زبان برنامه نویسی PHP
جوملا توسط شرکت‌های بسیار بزرگی به عنوان سیستم مدیریت محتوا نظیر دانشگاه‌ هاروارد استفاده شده است و برای شبکه‌هایی که دارای کاربران مدیر بسیاری است مناسب است. جوملا برای ایجاد و طراحی هر نوع سایتی از ساده تا بسیار پیچیده مناسب است و توسط آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی، کتابخانه، شبکه اجتماعی و… راه‌اندازی کنید.

جوملا کاربران فعال و توسعه‌دهنده بسیاری دارد، بنابراین یافتن مطالب آموزشی بسیار آسان است. جوملا همچنین پلاگین‌ها، کامپوننت‌ها و امکانات جانبی بسیاری دارد و برای توسعه جوملا نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید و کافی است امکان مورد نظر را در سیستم پایه نصب کنید.
قالب‌های بسیاری برای جوملا وجود دارد. کیفیت قالب‌های آن با وردپرس قابل مقایسه نیست. البته در صورتی که نیاز به قالب خالی داشته باشید، می‌توانید آن را بیابید.

دروپال
رایگان، زبان برنامه نویسی PHP
دروپال یکی دیگر از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب است که توسط شرکت‌های معتبری مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم مدیریت محتوا دارای امکانات بسیاری برای ساخت سایت‌های داخلی و خارجی و همچنین تولید محتوا است.


دروپال گروه کاربری بسیار فعالی دارد و فروم‌ها و انجمن‌های بسیاری برای این نرم‌افزار وجود دارد. مطالب آموزشی و مقالات بسیاری توسط جوامع کاربری دروپال هر روزه منتشر می‌شود. این مطالب آموزشی در خصوص نصب، راه‌اندازی و سفارشی‌سازی دروپال است.
امکانات جانبی بسیاری برای دروپال وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها سایت خود را راه‌اندازی کنید. این به آن معناست که کافی است شما زمان خود را برای طراحی و سفارشی‌سازی سایت خود بگذارید.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...