معیار کیفیت محتوای سایت

مهم‌ترین معیار کیفیت محتوا رضایت کاربران است. بسیاری از سایت‌های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمی‌توانند مطالب مفیدی را در زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. هیچ شرکت یا سایتی وجود ندارد که نتواند در زمینه تولید محتوای مرتبط با کار خود فعالیت کند، زیرا اگر واقعاً هیچ اطلاعات و موضوعاتی پیرامون زمینه کاری شما وجود ندارد، چگونه می‌تواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟

انتخاب موضوع برای تولید محتوا
قبل از هر چیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود می‌دانید و تجربه کرده‌اید می‌تواند برای دیگران ارزشمند باشد، هر چقدر این نکات ظریف‌تر و دقیق‌تر باشند، مخاطبان مناسب‌تری نیز خواهند داشت.


به طور مثال، اگر شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشید اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبان خواهید داشت که عموماً از اینترنت و سایت‌های تولیدکننده خارجی به دست می‌آید. ولی اگر فروشگاه شما در زمینه فروش کیف و کمربند چرم باشد، شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار ارزشمند خواهد بود. مقالاتی با موضوعات «تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی» و «پروسه تولید چرم» یا مواردی شبیه این می‌توانند مخاطبان محدود ولی مرتبط و مناسبی را به سایت شما جذب کنند.
هر چقدر کار تولید محتوا در زمینه کاری شما سخت‌تر باشد، برای شما بهتر است! زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی به‌راحتی در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد. راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.

نحوه ارائه محتوا
در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار اندک است و بیش از چند خط ساده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است ارائه آن به صورت متنی جذابیت زیادی نداشته باشد و یا با توجه به متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیرد. تغییر در نحوه ارائه و افزودن جذابیت‌های بصری می‌تواند کیفیت محتوای شما را افزایش دهد.
به عنوان مثال، یک سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی را در مورد اینکه چطور می‌توانید کیف پول خود را کم‌حجم‌تر کنید، ارائه کرده است. شاید اگر این پرسش را از هرکسی داشته باشید با چند راهکار ساده مانند خارج کردن کارت‌های اضافی یا استفاده از کارت الکترونیکی به‌جای پول نقد مشکل را حل کند. ولی سایت Bellroy رویکردی متفاوت به این مسئله داشته است. این سایت با ساخت یک ویدئو، یک صفحه مجزا و با به کارگیری المان‌های گرافیکی عالی این مسئله ساده را شرح و بسط داده است، به شکلی که شما هم ممکن است با دیدن آن چند دقیقه‌ای را سرگرم شده و یا حتی آن را به دوستانتان معرفی کنید.


اگر بخواهیم نوع جذب بازدیدکننده به سایت را ارزش‌گذاری کنیم، استفاده از تبلیغات کمترین درصد بازدهی را خواهد داشت و ممکن است از هر هزار نفر یک نفر به مشتری شما تبدیل شود. جذب افراد از موتورهای جستجو ارزشمندتر است و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری یک به صد خواهد بود. این عدد در معرفی شما توسط افراد به دوستان و آشنایان تفاوت چشم‌گیری خواهد داشت و ممکن است از هر سه نفر یک نفر در آینده به مشتریان شما بپیوندد.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...