از چه زمان سئو وارد موتورهای جستجو شد؟

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند. بعضي از محبوب‌ترين موتورهای جستجو Infoseek ،Alta Vista و Yahoo بودند. در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک فهرست نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد بود. سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين فهرست، صفحاتي همچون AAA در بالاي آن وجود داشتند.
با رشد اینترنت، موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی (تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه کلمات کلیدی برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئو برای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد.
با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، متخصصان سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تأثیرپذیری در رتبه‌بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌های اخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد، راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند.
به دست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با به‌کارگیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای فهرست نتایج جستجو تضمین شده بود.
امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که متخصصان بهینه سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین متخصصان سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب ها:
اینستاگرام سپنتا را دنبال کنید...